Komunikacja to proces, który ma ogromny wpływ na jakość naszego życia i relacji – tych prywatnych, rodzinnych i zawodowych. W lutym eksperci i ekspertki Helping Hand opowiedzą między innymi o tym, jak sprawnie rozwiązywać konflikty czy jak skutecznie komunikować się w biznesie. Nie zabraknie także webinarów dotyczących komunikacji z własnym ciałem i motywacji.
Jak wygląda dobra i efektywna komunikacja w 4 krokach?
Nasi specjaliści podczas wydarzeń na żywo na Platformie Helping Hand wyjaśnią, jak skutecznie i empatycznie rozmawiać z bliskimi oraz współpracownikami. Już teraz poznaj 4 wskazówki, które pozwolą Ci efektywnie komunikować się z innymi.
- Aktywne słuchanie – klucz do dobrej komunikacji to skupienie się na rozmówcy, nie tylko słyszenie jego słów, ale także rozumienie ich znaczenia. Tip: otwarta postawa, używanie parafraz i pytań potwierdzających pokazuje nasze zaangażowanie i pomaga uniknąć nieporozumień.
- Empatia i szacunek – rozumienie perspektywy rozmówcy oraz traktowanie go z szacunkiem buduje zaufanie i wzmacnia relacje. Uważne reagowanie na emocje i potrzeby innych zwiększa także skuteczność komunikacji.
- Otwartość na feedback – skuteczna komunikacja to dwukierunkowych proces. Udzielanie informacji zwrotnej i umiejętność przyjmowania jej usprawnia przekaz, a także pozwala rozwiązać konflikty lub wręcz im zapobiega.
- Asertywność – wyrażanie swoich myśli, uczuć i potrzeb w sposób stanowczy, ale jednocześnie szanujący prawa i granice innych osób, jest fundamentem skutecznej i zdrowej komunikacji. Asertywność pomaga unikać zarówno agresji, jak i uległości.
Więcej przydatnych wskazówek i eksperckich materiałów o komunikacji znajdziesz na Platformie Helping Hand.
Wydarzenia online w lutym
Zastanawiasz się, co możesz zrobić już dziś, aby poprawić jakość swojej komunikacji i budować lepsze relacje? Jakie nawyki i postawy pomogą Ci skuteczniej wyrażać myśli i lepiej rozumieć innych?
Eksperci i ekspertki podczas wydarzeń na żywo opowiedzą, jak rozwijać umiejętności komunikacyjne, unikać nieporozumień i budować głębsze więzi. Zapraszamy do zapisu na wydarzenia dotyczące tematu miesiąca — komunikacji.
- Dr Ewa Brzóska opowie o komunikacji z dzieckiem
- Z Jarosławem Gibasem omówimy temat Mitu niekonfliktowości
- Małgorzata Skoczelas wyjaśni, jak komunikować się w związku różnokulturowym
- Natomiast Dorota Całka odpowie na pytanie jak osiągnąć sytuację win-win w sztuce komunikacji.
Na wybrane wydarzenia na żywo możesz zapisać się zarówno z poziomu newsletteru – zachęcamy do subskrypcji. Natomiast wszystkie wydarzenia na żywo znajdziesz w harmonogramie wydarzeń na Platformie Helping Hand.
Wydarzenia na żywo o well-beingu
Oprócz spotkań online poświęconych tematowi miesiąca przygotowaliśmy dla naszych uczestników i uczestniczek wydarzenia dotyczące well-beingu oraz kondycji psychicznej – w kontekście zawodowym i osobistym. To esencja wiedzy z zakresu psychologii, wzbogacona o praktyczne porady od specjalistów.
W lutym polecamy:
- 3 luty – Trudna zmiana i porażka – dwie nielubiane siostry rozwoju – cz. 2
Psycholożka i coach Katarzyna Kloskowska-Kustosz kontynuuje cykl spotkań dotyczący procesu trudnych zmian, które są nieodłącznym elementem rozwoju.
- 12 luty – First Time Manager: Motywowanie w czasach kryzysu
Psycholożka biznesu Katarzyna Olszyńska przekaże wskazówki dla młodych managerów dotyczące tego, jak motywować pracowników w czasie kryzysu.
- 17 luty – Refinansowanie kredytu – czym jest i jakie daje korzyści
Natomiast ekspertka finansowa Maja Ibisz omówi temat korzystnego redefiniowania kredytu. Nie zapominamy, że well-being finansowy to jeden z kluczowych elementów poczucia bezpieczeństwa.
- 20 lutego – Oni, Ty, Ja, DepresJa – porozmawiajmy
Wyjątkowe spotkanie z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją. Psychoterapeutka Milena Grela-Parandyk i dziennikarka Małgorzata Serafin wyjaśnią, jak otwarcie mówić o depresji.
Więcej o zbliżających się wydarzeniach dowiesz się z zakładki – Nadchodzące wydarzenia – na Platformie Helping Hand. Zapisz się już dziś. Nie może Cię tu zabraknąć.
Autorskie wydarzenia o zdrowiu psychcznym
Na naszej platformie organizujemy także krótkie i cykliczne spotkania. Poznaj autorskie wydarzenia naszych ekspertów i ekspertek:
- „Okiem seksuologa” z Robertem Kowalczykiem,
- „Kwadrans z Mileną” z Mileną Grela-Parandyk,
- „Coffee Break with Vassia” z Vassia Sarantopoulou
- ,,Chwila dla siebie” spotkania mindfulness prowadzone przez Małgorzatę Kaczmarek.
Komunikacja, czyli jak prezentuję siebie innym
Komunikacja jest podstawowym narzędziem, które pozwala nam budować relacje, wyrażać emocje, myśli i potrzeby. To, w jaki sposób się komunikujemy z otoczeniem – jak mówimy, gestykulujemy i słuchamy – kształtuje sposób, w jaki jesteśmy postrzegani przez innych. Działanie w zgodzie ze swoimi wartościami i przekonaniami, umiejętne stawianie granic, asertywność i swobodne wyrażanie swoich myśli i intencji, pozwala nam zbudować obraz osoby autentycznej, godnej zaufania, profesjonalnej. Równocześnie warto pamiętać, że skuteczna komunikacja wymaga empatii, zarówno do siebie, jak i do innych. Zrozumienie perspektywy drugiej osoby jest równie ważne, jak zadbanie o swój komfort psychiczny – czasem warto odpuścić i przyjrzeć się swoim emocjom. Taki „przystanek uważności” to nie słabość, a naturalny element procesu, jakim jest komunikacja.
Zadbaj o komunikację z Helping Hand