Jak korzystać z dzienniczka głodu w aplikacji Helping Hand?

Dzienniczek głodu to swojego rodzaju pamiętnik, dzięki któremu możesz  kontrolować swoje emocje i odczucia głodu alkoholowego. Polega na obserwacji swojego ciała, myśli i uczuć. Głód alkoholowy nie musi występować codziennie, ale może. Po tygodniu można określić indywidualne objawy głodu alkoholowego. Dzienniczek prowadzony systematycznie jest receptą na uniknięcie nawrotu choroby. Nasz aplikacja zawiera dzienniczek uczuć i dzienniczek głodu. 

Jak korzystać z dzienniczka głodu? 

Aplikacja powstała między innymi po to, aby dzienniczka głodu nie prowadzić w zeszycie i nie zapisywać objawów na kartce, którą można łatwo zgubić. Telefon, w którym prowadzisz dzienniczek masz zawsze ze sobą- w każde chwili możesz do niego zajrzeć, a wypełnianie dzienniczka jest… dziecinnie proste.  

W aplikacji znajdujesz funkcjonalność: Dzienniczek głodu. Po wejściu wyświetli Ci się po kolei 21 pytań/objawów, na które będziesz musiał odpowiedzieć zaznaczając tylko TAK lub NIE. 

Ważne jest aby dzienniczek prowadzić systematycznie, codziennie. Po tygodniu, miesiącu lub roku możesz podsumować wyniki i sprawdzić, które objawy pojawiają się u Ciebie najczęściej. To świetna praca nad samooceną. Kiedy obserwujesz, np. zwiększoną liczbę konfliktów w tygodniu, powinien być to dla ciebie sygnał, który mówi o dużym prawdopodobieństwie zbliżającego się nawrotu. Wtedy możesz poprosić o pomoc – terapeutę, grupę wsparcia lub wspomnieć o tym na czacie.  

Do twojego dzienniczka głodu, nie ma nikt dostępu. Widzisz go tylko ty. Jeśli jednak razem ze swoim terapeutą zdecydujecie się na pracę w naszej aplikacji, terapeuta będzie widział twój dzienniczek i codzienne objawy, które w nim zaznaczasz.  

dziennik 1 - Jak korzystać z dzienniczka głodu w aplikacji Helping Hand?

Dzienniczek głodu to 21 pytań odnoszących się do sfery uczuć i emocji, pojawiających się w ciągu dnia: 

 

  • Powątpiewanie w terapię 
  • Suchy kac 
  • Pogorszenie pamięci, koncentracji 
  • Przypomnienie sobie przyjemnego stanu jaki pojawia się po spożyciu alkoholu 
  • Sny alkoholowe 
  • Zaburzenia snu 
  • Zwątpienie w wartość trzeźwego dnia 
  • Skupienie się na innych 
  • Smak, zapach alkoholu, gdy go nie ma 
  • Zwiększona liczba konfliktów 
  • Natrętne myślenie o alkoholu 
  • Silna potrzeba wypicia z tendencją do natychmiastowego zrealizowania 
  • Uczucie ssania w żołądku 
  • Skoki napięcia 
  • Uczucie braku czegoś 
  • Nadpobudliwość 
  • Trudność w abstynenckim myśleniu 
  • Uczucie stałego napięcia, rozżalenie 
  • Apatia, zobojętnienie 
  • Ból 
  • Rozpamiętywanie rozżalenia 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *