dziewczyna_dobry_nastroj

Co robić, aby dobry nastrój towarzyszył Ci jak najdłużej? Każdemu zdarza się gorszy dzień i spadek formy. Nie ma co udawać, że Ciebie to nie dotyczy. Możesz jednak zadziałać tak, aby dobry nastrój wrócił jak najszybciej. Sprawdź kilka naszych sposobów na dobre samopoczucie!

1. Świadomie wybieraj towarzystwo.

Ludzie, którymi się otaczasz, z którymi rozmawiasz wpływają na Twój nastrój, tworzą Twoją rzeczywistość. Mają wpływ na to, jak kształtujesz swoje myśli i jak budujesz swój świat. Spędzaj więcej czasu z osobami Ci życzliwymi, mającymi na Ciebie dobry wpływ. Uważnie dobieraj swoje otoczenie. Niech to będą osoby, które dają i utrwalają dobrą energię, a nie jej pozbawiają. Unikaj tzw. „wampirów energetycznych”, w których towarzystwie będziesz czuć się coraz gorzej.

2. Działaj według planu.

Upraszczaj swoje życie, koncentruj się na pojedynczych zadaniach. Konkretne cele i ich spełnianie, krok po kroku dadzą Ci poczucie satysfakcji i uporządkowania.

3. Bądź dobry dla siebie.

Zadbaj o siebie. Rób rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność, skupiaj się nie tylko na tym, co musisz, ale i na tym, co lubisz. To pomoże Ci utrzymać dobre samopoczucie na dłużej.

4. Zmieniaj często otoczenie.

Wychodź z domu. Nawet jeśli oznaczałoby to pójście po mleku do sklepu albo na krótki spacer, to ważne, żebyś nie był cały czas w tym samym otoczeniu.

5. Przyciągaj pozytywne myśli.

Walcz z negatywnymi myślami. Pielęgnuj to, co pomaga Ci utrzymać dobre samopoczucie. Lubią pojawiać się, kiedy jesteś w obniżonym nastroju, kiedy widzisz świat w ciemnych barwach. Nie pozwalaj im przejmować kontroli. Pamiętaj, że nawet jeśli teraz czujesz się bardzo źle, to ta sytuacja nie pozostanie taką samą na zawsze.

6. Daj sobie czas.

Bądź wobec siebie cierpliwy, nie wywieraj na sobie zbyt dużej presji, nie oczekuj natychmiastowych efektów. Jeśli dopiero niedawno zacząłeś pracę nad sobą, uzbrój się w cierpliwość. Poprawa następuje stopniowo, nie nagle.

7. Ćwicz – dbaj o formę!

Umów się na sprawdzenie kondycji Twojego zdrowia fizycznego. Pamiętaj, w zdrowym ciele zdrowy duch.